Gümüşler Belediyesi 2024 Mali Yılı Faaliyet Raporu 14 Nisan 2025, 09:48
2024 YILI
GÜMÜŞLER BELEDİYESİ FAALİYET RAPORU
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU(BELEDİYE BAŞKAN SUNUŞU)
İÇİNDEKİLER
I- GENEL BİLGİLER
A- Misyon ve Vizyon[1][2]
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar
C- İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
2- Örgüt Yapısı
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
4- İnsan Kaynakları
5- Sunulan Hizmetler
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
D- Diğer Hususlar
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri
B- Temel Politikalar ve Öncelikler
C- Diğer Hususlar
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar
3- Mali Denetim Sonuçları
4- Diğer Hususlar
B- Performans Bilgileri
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri
2- Performans Sonuçları Tablosu
3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi
4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi
5- Diğer Hususlar
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
B- Zayıflıklar
C- Değerlendirme
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER
I-GENEL BİLGİLER
A-MİSYONUMUZ VE VİZYONUMUZ
Halka açık, şeffaf ve katılımcı bir Belediye anlayışından hareketle kapılarımızı parti ayrımı yapmadan, tüm vatandaşlarımıza açık tuttuk.
Hizmet; sevgi işi, gönül işidir. Birlik, beraberlik, sevgi ve hoşgörüye dayalı bir yönetim anlayışı içerisinde, bu belde de yaşayan her bireyi, şehrin sakini değil, sahibi olarak görerek çalışmalarımızı sürdürdük.
.
B-YETKİ,GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Vatandaşı yormayan hizmet anlayışı
Vatandaşımızı müşteri değil bizim amirimiz olarak görerek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tek hesabımız vatandaşımıza olan borcumuzdur. Vatandaş amir, bizler memur anlayışıyla hizmet üretiyoruz.
duasını almak zorundayız. Akşam başımızı yastığa koyarken, huzur içinde ve rahat olabiliyorsak, o gün doğru hizmet yapmışız demektir.
Halka hizmet ettiğiniz zaman Hakka da hizmet etmiş olursunuz. Bu anlayışla önce insana hizmet ediyoruz. İnsanların ve dolayısıyla da beldenin istekleri, sorunları bitmez.
Daha iyi hizmet, daha iyi birliktelikten doğar
Hiç kuşku yok ki bir kentin en önemli dinamikleri sivil toplum örgütleridir. Bu düşünceyle beldemizdeki sivil toplum örgütleri, dernek ve vakıflarla da sürekli fikir alış verişinde bulunarak onların da yönetime katılmalarını sağlıyoruz.
Böylece beldemize hizmet etme noktasında güzel bir birliktelik ve dayanışma örneği sergiliyoruz.
Belediye başkanlığına aday olduğumuz ilk günden itibaren, Belediye ile halkı barıştırma sözü vermiştik.
Çünkü bu beldeyi kalkındırmak istiyorsak, beyin gücünü yerel hizmetlerde kullanmak zorunda olduğumuzu çok iyi biliyorduk.
Beldemizin geleceği ile ilgili önemli proje çalışmaları başlattık ve başlattığımız projeleri büyük gayret göstererek gerçekleştirip halkımızın hizmetine sunduk. . Bunlardan en önemlisi kasabamızın en önemli sorunu olan kanalizasyon alt yapı hizmetidir.
Gençlik, geleceğini şimdiden şekillendirmelidir
Geleceğimizin en önemli teminatları gençlerimizdir. Bu düşünce ile gençlerimizin görüş ve önerilerine de büyük önem veriyoruz. Onların gelecekte değil bugün yönetime katılmalarını sağlamak amacıyla sürekli görüş alış verişinde bulunuyoruz.
Onlarla toplantılar düzenleyerek Gümüşler Kasabamız ve Belediye çalışmaları hakkında bilgilendirdik. Bu yöndeki çalışmalarımız artarak devam edecektir. daha güzel yapmak için bu görevdeyiz.
C-İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER
1 – Fiziksel Yapı;
Beldemiz 1958 yılında belediyelik statüsü kazanmış ve aynı yıl yapılan seçimle yerel yönetimler içerisinde yerini almış köklü bir kuruluştur.
Belediyemize 29 adet memur kadrosu ile 15 adet işçi kadrosu ihdas edilmiştir.
İdaremizin Bünyesinde 3 adet memur görev yapmakta bunların 2 adedi Genel İdare Hizmetler Sınıfı,1 adedi Teknik hizmetler sınıfında personellerdir. Belediyemizde 3 adet sürekli işçi statüsünde, 34 adet Personel Limited şirketi çalışanı ve , 31 adet Belediyemize ait Gümüşler Su Ürünleri Turizm Şirketi çalışanı ile hizmet sunulmaktadır.
-MEMURLAR-
Mali Hizmetler Müdürü 1
Yazı İşleri Müdürlüğü 1
Fen işleri /Teknisyen 1
26 Adet mevcut kadro boş durumdadır.
Sürekli işçi kadromuz 15 adet olup 3 adet personel çalışmaktadır.
Belediye Personel Ltd. Şti. : 34 adet
Belediye Su ürünleri ve Turizm Tic. Ltd. Şti : 31 adet
2 – Örgüt Yapısı;
Belediyemiz Belediye Başkanı dahil 10 adet Meclis üyesi, 3 seçilmiş, 2 atanmış üyeden oluşan encümen kurulu, Yazı İşleri Müdürlüğü, Mali Hizmetler Müdürlüğü, birimlerinden oluşmaktadır.
3 – Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar;
Belediyemiz birimlerinde çalışan personeller bilgi ve beceri yönünden liyakat esaslarına göre seçilmiş en yüksek verim alınabilecek şekilde görevlendirilmişlerdir.
Belediye hizmet birimleri çağın makine ve ekipmanlarıyla donatılmış, bütün birimlerde otomasyonu sağlamak ve verimi artırmak adına bilgisayar ağı ile birbirine entegre edilmiş olup tek sicil sistemi başarıyla yürütülmektedir.
Mevzuatı yakından takip etmek ve sehven doğabilecek yanlışlıklara yer vermemek için resmi gazete elektronik ortamda günlük olarak izlenmekte ve yasal değişiklikler anında uygulamaya konulmaktadır
Belde dışında bulunan vatandaşlarımızın da belde ile ilişkilerini canlı tutmak ve belediyemiz çalışmalarından haberdar etmek için önceki yıllarda başlatmış olduğumuz Yerel Net’te devam etmekteyiz.
4 – İnsan Kaynakları;
Belediyemiz ürettiği hizmetleri Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, 5 adet idari personel, 5 adet sürekli işçi , 34 adet Belediyemizce kurulan Gümüşler Belediyesi Personel Limited Şirketinde, 31 adet Belediyemizce kurulan Gümüşler Su Ürünleri ve Turizm Ticaret Ltd. Şti., 5 Adet, Mevsimlik Su bekçisi olarak görev yapmakta olan personel ve beldemizde yetişmiş akademik bilgi ve deneyime sahip hemşerilerimizin gönüllü katılımlarıyla yerine getirilmektedir.
5 – Sunulan Hizmetler;
5393 sayılı Belediye Yasasının vermiş olduğu yetkiler içerisinde
a)-Esenlik ve Zabıta Hizmetleri;
b)-Toplu Taşıma Hizmetleri;
c)-Mezarlık ve Defin Hizmetleri;
d)-Yeşil Alan ve Park Bahçe Hizmetleri;
e)-İçme suyu ve Kanalizasyon Hizmetleri;
f)-Katı Atık Toplama Hizmetleri;
g)-Yoksul ve Muhtaçların Korunup Kollanması;
h)-Eğitim ve Kültürel Hizmetler;
i)-Muhtaç Asker Ailelerine Yardım edilmesi;
j)-Halk Sağlığı ve Çevre Hizmetleri;
k)-İmar Uygulama Hizmetleri
l)-İtfaiye Hizmetleri;
m)-Tanıtım, Gençlik ve Spor, sosyal Hizmetler;
n)-Evlendirme, Nikah Hizmetleri;
6 – Yönetim ve İç Kontrol Sistemi ;
Belediyemizin ürettiği iş ve işlemlerde hataların önlenmesine yardımcı olması, çalışanların ve belediye örgütünün gelişmesine rehberlik etmesi, güvenilir ve tutarlı duruma gelmesi, üretilen hizmetlerin süreç ve sonuçlarını yürürlükteki mevzuata, belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarına göre tarafsız olarak analiz etmekte tarafımdan yapılmaktadır. Şu ana kadar İhtisas ve denetleme komisyonları kurulmamıştır..
II – AMAÇ VE HEDEFLER:
A – İdarenin Amaç ve Hedefleri;
Belediye hizmetlerinin ciddi bir biçimde aksatılmadan ve halkın sağlık, huzur ve esenliğinin olumsuz etkilenmediği, yerinde zamanın da ve eşit bir şekilde götürüldüğü var olan olanakların yerinde ve verimli bir şekilde kullanıldığı huzurlu, temiz, ve yaşanabilir bir belde yaratmak.
B – Temel Politikalar ve Öncelikler;
Bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların, planlanmış amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanılması,
Belde gereksinimlerinin belirlenerek öncelik sıralamasının yapılması ve bu sıralama doğrultusunda hayata geçirilmesi;
İleri görüş çerçevesinde beldenin bu günü ile geleceğine yön verecek yatırım ve hizmetleri programlayıp hayata geçirmek;
İmarıyla, sosyal alanlarıyla, toplu taşımacılığıyla, yeşil alanlarıyla, trafiğiyle, kültürel ve sportif alanlarıyla, turistik belde olması nedeniyle turizmiyle yaşanabilir bir belde yaratmak;
Sosyal belediyeciliğe önem vererek;
- Seçim öncesi önemli vaatlerimizden biri de sosyal belediyeciliğe önem vermekti. beş yıllık süre içerisinde bu anlamda çok önemli adımlar attık. Hizmetlerimizi sadece alt ve üstyapı hizmetleriyle sınırlamayıp, olanaklarımız ölçüsünde yardıma muhtaç ailelere maddi ve manevi her türlü yardımı yaptık.
- Belediyeye daimi personel alımları tamamen hükümetin iznine bağlı olduğu için kurumumuzda zaruri personel ihtiyacı Belediyemize ait Personel Limited Şirketi ve Su Ürünleri Ltd. Şirketi bünyesinde karşılanmakta,
- Eğitim ve Kültürel Faaliyetler
Kasabamızda bulunan okulların öğrencilere ülkemizi tanıtmak amacıyla düzenlemiş oldukları bölge ve yurt gezilerine belediyemize ait otobüsler yakıt bedeli ile tahsis edildi.
Kasabamızda eğitim öğretim yapmakta olan İlköğretim okulu öğrencilerine okul formaları Belediyemizce temin edildi.
Sportif Faaliyetleri
Kasabamız içerisinde bulunan halı saha ’da kasaba gençlerimizin sağlıklı spor faaliyetlerini yürütebilmeleri için belediyemizce üzerimize düşen görevleri harfiyen yerine getirdik.
III-FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A)Mali Bilgiler
1-Bütçe uygulama sonuçları
Belediyemizin 2024 mali yılı bütçesi 36.000.000.TL ( 22.000.000 TL ek bütçe yapılmıştır.) olarak ve gelir gider denk olarak hazırlanmış ve 01.01.2024 tarihinde uygulamaya başlanmıştır.2024 yılı içinde gider bütçe tutarı ve net harcama tutarları aşağıdadır;
01 – Personel Gideri : 7.041.094.55
02- Sos.Güv.Kur.Dev:Prm : 874.465.37
03- Mal ve Hizmet alımları : 39.168.865.39
04-Faiz Giderleri : ----------------------
05-Cari Transferler : 996.084.71
06-Sermaye Gideri : 4.010.930.42
07- Sermaye Transferleri : 3.044.989.50
08-Borç verme : …………………….
09-Yedek Ödenek : …………………….
Toplam : 55.361.284.19
2024 Mali yılında Toplam : 55.361.284.19.- TL tutarında gider gerçekleşmiştir.
BÜTÇE GERÇEKLEŞMESİ:
2024 Yılı için 36.000.000.00 Gider Tahmin edilmiş olup, 55.361.284.19 TL. Gider yapılmıştır.
2024 Yılı için 36.000.000.00 TL. Gelir Tahmin edilmiş olup 51.961.536.74 .TL. Gelir yapılmıştır.
BORÇ DURUMU :
Belediye Emanetleri olarak : 6.306.000.00 TL, Vergi ve Fonlara ait borç :2.105.000 .- TL olmak üzere Toplam 8.411.000.00 TL borcu bulunmaktadır.
3-MALİ DENETİM SONUÇLARI:
2024 Yılı Gider ve Gelir denetim İşlemleri Belediyemiz de İçişleri bakanlığı ve Sayıştay eliyle yapılacağından yapılmamıştır.
B-Performans Bilgileri
1- Faaliyet ve Proje bilgileri
Kasaba bazında bazı önemli Alt ve üst yapı çalışmalarımız
- Hiç kuşku yok ki, bir şehrin gelişmişliğinin en önemli göstergesi alt yapı yatırımlarıdır. Gümüşler hızlı gelişme kaydetmesi beraberinde alt ve üst yapı sorunlarını da getiriyor. Bu düşünceden hareketle alt ve üst yapı çalışmalarını ciddi bir program dahilinde ele aldık.
Kasabamız Yeni ve Eski gümüş mahalleleri ana cadde güzergahı kaldırım ve tretuvar düzenleme işleri ele alınarak yıl içerisinde kasaba genelinin tamir bakım onarım ve yenileme işlemleri tamamlanmıştır.
Son yıllarda kasabamıza yoğun şekilde gerçekleşmekte olan göç kapsamında halkımızın mağdur edilmemesi için gerekli her türlü çalışmalar yapılmış, yapılaşma kapsamında gerekli alt ve üstyapı gibi hizmetlerin sunumunda büyük gayret gösterilmiştir.
Belediyemizce sunulması zaruri hizmetlerin sunumunda büyük gayret gösterilerek her türlü şikayete talep zamanında değerlendirilip hizmetlerin sunumu gerçekleştirilmiştir.
2 Alt ve üst yapısı ile çağdaş bir belde
Döşemesi yapılan parke m²: 3000 m²
İçme ve Sulama Kuyusu :8 adet
İçme Suyu Hattı : 4600 m
Kanalizasyon Hattı :3000 m
Sulama Kanal Restorasyonu : 1000 m
İhata Duvarı : 300 m
2024 Yılı Yapı kullanma :74 adet
2024 Yılı Ruhsat :62 adet
Çöp toplama aracı ve 50 adet Çöp Konteyneri alındı.
Cenaze hizmetleri : Çadır, Sandalye,Taziye İkramları
İbadet Hizmetleri ( Cami halısı ) : 356,36 m2
Park Bahçe Hizmetleri
Gelecek nesillere daha yeşil ve yaşanılabilir bir kent bırakma anlayışıyla park, bahçe ve yeşillendirme çalışmalarına büyük önem verdik. Mevcut yeşil alanlarımızı koruyup bakımını yapmanın yanı sıra, vatandaşlarımızın oturup dinlenebileceği yerlerde yeşillendirme ve ağaçlandırma çalışmaları yapılmıştır.
2- Performans Sonuçları:
2024 Mali yılı içerisinde yatırım programına alınan işler gelecek yıllara bırakılmamış program zamanında uygulanarak zaman ve ekonomik verim sağlanmıştır.
IV – KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ;
A – Üstünlükler;
1 – Mevzuata Hakimiyet,
2 – Zamanın Verimli Kullanılması,
3 – Tasarruf İlkesini Benimseme,
4 – İş Disiplini,
5 – Personelin koordinasyon ve uyum içinde çalışması,
6 – Halk Belediye İşbirliği
B –Zayıflıklar ;
1 – Maddi İmkansızlık,
C – Değerlendirme;
Belediyemiz Yönetim ve Çalışma birimlerinin bu performans ve kapasitesinin tescillenmesi adına da ISO-9000 belgesi alınması yerinde olacaktır.